میم شین

به امید گوشه ای نگاهی تا نگاه من و تو عوض شود

میم شین

به امید گوشه ای نگاهی تا نگاه من و تو عوض شود

میم شین

در این فضا سعی شده در کمال ایجاز و اختصار و با نگاهی نو و جدید به بررسی مسائل اطراف پرداخته شود.
شاید اگر من رنگ عمل به نوشته ها بزنم و با وجودم قلم بسایم بهتر شود.
دعا کنید

پیام های کوتاه
  • ۱ فروردين ۹۹ , ۱۳:۵۹
    بهار
  • ۲۹ اسفند ۹۸ , ۱۴:۴۱
    شفا
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۳/۰۴/۱۱
    سگ
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۹ خرداد ۹۸، ۱۳:۲۶ - مینا
    عالی
  • ۲۲ مرداد ۹۷، ۱۸:۳۲ - باران
    ...
پیوندهای روزانه

ولنتاین ایرانی

شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳ ق.ظ

ولنتاین

وقتی که گفتم غرب زده ای، چناj بر سرم نعره زد که تو نمی دانی و نمی فهمی

گفتم ولنتاین جشن غربی است. برای غرب است

و او که اطلاعاتش از فراوانی سرریز کرده بود، خوب روشنم کرد

و گفت که شاید این کار غربی باشد ولی ریشه در ایران دارد

اول کمی از کار کشیش رومی یعنی ولنتاین گفت

و کاری که برای عشق می کرد

بعد هم رسید به قبل میلاد مسیح

جشن اسفندارمذگان یا سپندارمذگان

و خوب قانع شدم که اگر جوانان ما این کار را می کنند ریشه در شرق دارد نه در غرب و روم


حالا کمی از سؤالات ذهن درگیر من

1. چرا این هدیه در همان روز ایرانی اش داده نمی شود در حالی که فاصله ی چندانی با روز غربی اش ندارد؟

غرب 14 فوریه یعنی 25 بهمن، شرق 18 فوریه یعنی 29 بهمن

4 روز اختلاف

2. من کلاً تسلیم ولی چرا بقیه آداب و سنن اصیل ایرانی رعایت نمی شود و کسی انجام نمی دهد؟ چرا مثل نیاکان خود نیستیم؟ چرا و چرا هایی که علامت چرایی را در بالای سر من حک نموده است

منتظرم چراهای مرا با چون ها جواب دهید

ولنتاین

  • میم شین

ولنتاین

نظرات (۱۲)

  • خادم الزهرا
  • عزیزدلم مطلب رو کپی میکنه 
    ی اجازه بگیر خیلی ممنون.
    و من الله توفیق
    پاسخ:
    بله
    چه سرعت عملی
    ولنتاین واین قرطی بازیا رو ولش

    هر روز روز محبت و عشق باید باشه...
    پاسخ:
    ممنونم
    عشق و محبت
    اون چیزی که از ایرانی بودنم میفهمم اینه که هرروز باید به هم نوعام محبت کنم :)
    والا ما تاحالا ولنتاینو ازاین جشنا نداشتیم واسه همین نمیتونم چراهای شما رو با چون ها پاسخ بدم به بزرگی خویش عفو بفرمایید:)
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
    بنده نوازی کردید
  • محدثه انصاری
  • کی آداب و سنت ها رعایت میشد که این دومیش باشه؟؟
    پاسخ:
    حرفی نیست
    به خودم اجازه می دم اظهار نظر کنم. در ایران قدیم مردم علاقه داشتند با کارهاشون علاقه شونو ثابت کنن و هم اینکه اصلا وقت روز عشق رو نداشتن! حتی اگر اشتباه نکنم روز تولد اشخاص هم بهشون هدیه نمیدادن و تقریبا غربیه. اما قبول دارم، روز بیخودی برای عاشق بودنه! چون کاملا نماد غرب زدگیه! به قول دوستامون هر روز تو ایران روز عشقه!
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون
    ان شاء الله به یه جایی برسیم که خود واقعی مون باشیم
  • محمد علی مرادی
  • باسلام
    چون معمولا ما ایرانیا عادت به تفریط و افراط داریم!!!! ما نباید اینقد برای بعضی چیزا هیجان زده شیم!مثل همین ولنتاین غربی! نسخه ایرانیش رعایت شه باز یه چیزی!
    پاسخ:
    با جواب سلام
    ممنون از حضورتون و نظرتون
  • ســوز ستان
  • ما که تا حالا نه به ایرانیش کاری داشتیم نه خارجیش! یه سالگرد عقد داریم که از هر روز عشق و محبت و ولنتاینی بهتره .. البته اگه یادمون بمونه! :)
    پاسخ:
    ان شاء الله عشقتون به کمال برسه
  • میلاد فرضی زاده
  • چی بگیم والا ... عید تو راهه ...
    پاسخ:
    ما به جمهوری یازهرایی خود می نازیم...
    ما به جمهوری یازهرایی خود می نازیم...
    پاسخ:
    خدا حفظ کنه علی اکبر لطیفیان رو
  • علیرضا غفاری
  • (وقتی که گفتم غرب زده ای، چناj بر سرم نعره زد)
    چنان
    Or
    چناj
    پاسخ:
    بله
    سلام
    نمیدونم واقعنی!برای ماهم سواله والا!
    البته بذارین لوس بازیاشون واسه همین روزباشه!به نظرم سپندارمذگان ماخیلی مقدس ترازلوس بازیاییه که ایناتوولنتاین درمیارن!
    پاسخ:
    سلام
    جالب است
    سلانو
    برنامه ی جالبی نیست روز آقای ولنتاین.
    هر چند که خود اقای ولن هم افسانه ای بیش نیست و خلل های فراوانی برا داستان ش هست.
    هر روز خدا روز عشق است.
    پاسخ:
    ُسلام
    بله
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">